Practica

La nivelul întregii universități, partea birocratică asociată stagiilor de practică se gestionează prin intermediul platformei digitale https://connect.upb.ro/.

Documente necesare

Protocolul / Convenția bipartită 

Convenția-cadru / Convenția tripartită

Semnare protocol

Protocolul este inițiat de companie și poate fi descărcat direct din platformă

Semnare:

  • Electronică (semnătură certificată);
  • Olograf.

Dacă se utilizează semnătura electronică, protocolul este încărcat de companie direct în platformă. Facultatea descarcă documentul, îl semnează și îl încarcă din nou în platformă.

Dacă se utilizează semnătura olografă, protocolul trebuie semnat în două exemplare, apoi scanat și încărcat pe platformă. De asemenea, acesta poate fi transmis prin curier sau personal, fiind necesare semnăturile olografe ale ambelor părți.

Tipul de semnătură utilizat trebuie să fie același pe ambele exemplare (olografă sau digitală).

Este necesară și semnătura departamentului juridic al Universității Naționale de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București.

Procesul de selecție a studenților

  1. Companiile postează ofertele de practică.
  2. Studenții:
    • Vizualizează ofertele
    • Aplică la oricâte companii doresc
  3. Compania:
    • Vizualizează lista candidaților
    • Selectează studenții în funcție de criteriile interne

Confirmare Stagiu de practică

Studenții:

  • Acceptă sau resping Stagiul de practică într-un timp delimitat (aproximativ 1 saptămână)
  • Acceptă un singur stagiu de practică
  • Odată ce stagiu este acceptat, nu se poate schimba(a nu se confundă aplicarea cu acceptarea finala)

Semnare convenție-cadru

  • Convenția cadru se poate descărca de student după acceptarea Stagiului de practică.
  • Se semnează în triplu exemplar.

De asemenea, vă rog să completați informațiile solicitate în platforma Connect, să încărcați și CV-ul.

Este necesar să completați și datele personale pentru a putea descărca convenția-cadru. Pentru a face acest lucru, accesați profilul dumneavoastră din platformă și dați click pe butonul „Date personale”. Completați toate câmpurile cu informațiile din buletin.

După ce ați fost acceptați în stagiul de practică pe platformă și ați acceptat, la rândul vostru, stagiul pe platforma Connect, este necesar să descărcați convenția tripartită (convenția-cadru) pentru a figura ca înscriși în cadrul stagiului respectiv. 

După acest pas convenția tripartită trebuie semnată (traseu: student – companie – facultate) până cel târziu la data de 18.06.2026. Stagiul de practică se desfășoară în perioada 22.06.2025 – 28.09.2025 și însumează un total de 360 de ore, realizate în program de 8 ore pe zi.

Pe conventia-cadru (tripartita) este necesar să fie 3 semnături de la companie pe fircare conventie-cadru. Convenția-cadru se printeaza în triplu exemplar si se semnează toate cele 3 exemplare, în orginial. Dacă Administratorul companiei coincide cu Tutorele, acesta va semna de 3 ori pe fiecare convenție-cadru.

Pentru finalizarea stagiului de practică și obținerea notei aferente, fiecare student este obligat să susțină colocviul de practică. La prezentarea la colocviu, studenții trebuie să aducă următoarele documente: Atestatul de practică și Caietul de practică.

  1. Atestatul de practică – semnat de tutore (în original, dacă este semnat olograf);
  2. Caietul de practică – semnat de tutore pe prima sau ultima pagină (în original, dacă este semnat olograf).

Ambele documente trebuie, de asemenea, încărcate și validate în platforma Connect, conform ghidului acesteia (pe lăngă semnătură)

Atestatul de practică – se poate completa în platformă sau se poate descărca un model de pe meta-cursusl Practica.

Caietul de practică – va cuprinde următoarele secțiuni și se va completa în format editabil (nu direct în platformă – NU SUNT ACCEPTATE CAIETELE COMPLETATE ÎN PLATFORMĂ):

  1. Prezentarea companiei;
  2. Descrierea activităților desfășurate (conform convenției cadru):
  3. Prezentare laboratoare / sisteme tehnice / departamente vizate;
  4. Prezentare metodelor și proceselor tehnologice (producție, testare, control, mentenanță, etc.);
  5. Informații privind echipamente, software-ul sau instrumentele utilizate;
  6. Scheme / schițe / proiecte / date obținute în urma testărilor sau simulărilor, etc.
  7. Observații și concluzii.
  • Caietul de practică va avea 10-15 pagini, dimensiune font: 12. Se pot adăuga imagini.
  • Se completează în funcție de competențele și activitățile enumerate în convenția cadru / tripartită.

Colocviul de practică constă în evaluarea orală a studenților prezenți, pe baza caietului de practică și a calificativului acordat de tutorele din cadrul companiei unde s-a desfășurat stagiul de practică.

Se va ține cont și de organizarea caietului de practică și de răspunsurile la întrebări.

Fiecărui student i se vor adresa câteva întrebări în cadrul colocviului de practică. Exemple de întrebări posibile includ:

  1. Care sunt principalele activitățile pe care le-ați desfășurat pe durata stagiului de practică?
  2. Ce competențe tehnice sau profesionale considerați că ați dobândit în urma acestei experiențe?
  3. Există un proces tehnic sau o activitate specifică la care ați asistat sau în care ați fost implicat și pe care o puteți descrie în detaliu?
  4. Ați avut ocazia să lucrați cu echipamente, instrumente sau aplicații software specifice domeniului dumneavoastră de studiu? Dacă da, care au fost acestea?
  5. Care au fost elementele care v-au trezit interesul pentru o posibilă carieră în acest domeniu?
  6. În ce mod considerați că experiența acumulată pe parcursul stagiului de practică a completat cunoștințele dobândite pe parcursul celor trei ani de studii universitare?

Prezența la colocviu este obligatorie.

LISTA FIRME PRACTICA 2025

Competențe pe programe de studii

Întrebări, sesizări, dar şi mulţumiri puteți transmite la adresa de mail: practica.fie@upb.ro.